Territorial valorization in Chile New forms of tourism and the potential of the Elqui Valley
Main Article Content
Abstract
This famous area in the Coquimbo region has an enormous development capacity in the category of "thematic tourism". For an increasing audience that is determined to link their vacations with their personal interests, the explicit definition of the different types of tourism available could make it very attractive.
Article Details
References
Alastair, M. (2013), Marketing and Managing tourism destinations. USA: Ed. Routledge.
Anderson, C. (2006), The long tail: Why the future of Business is Selling Less or More. United Kingdom: Ed. Hachette Books.
Codoceo, F. (2013), "Guía Urbana de Chile: Vicuña, Valle del Elqui". Extraído el 22 de noviembre de 2017 desde: http:// www.plataformaurbana.cl/archive/2013/06/12/guiaurbana- de-chile-vicuna-valle-del-elqui/
Foglio, A. (2017), Il marketing del turismo. Politiche e strategie di marketing per località, imprese e prodotti/servizi turistici. Italia: Ed. Franco Angeli.
Hudson, S. (2008), Tourism and hospitality marketing: A global perspective. Reino Unido: Ed. Sage Publications LTD.
JFC Feruzzi Massimo Tourism & Management (2015), Il turismo Industriale. Quando la testimonianza diventa vocazione artística. Italia: Ed. JFC.
Morrison, A. M. (2013), Marketing and Managing tourism destinations. USA: Routledge.
Observatorio de Inteligencia Económica Región de Coquimbo (2016), Estudio perfil de turista vacaciones de verano Región de Coquimbo. Extraído en septiembre de 2017 desde: http:// www.crdp.cl/biblioteca/humano/Estudio_perfil_turista_ vacaciones_de_verano_-_CRDP_Coquimbo.pdf
Pini, G. (2016), Il Marketing territoriale dell’Italia che non ti aspetti. Italia: Ed. Franco Angeli.
Subsecretaría de Turismo – Sernatur (Ministerio de Economía, Fomento y Turismo - Gobierno de Chile), (s/f), “Cuadros Estadisticos de Establecimientos de Alojamiento Turistico I Semestre 2016”. Extraído en octubre de 2017 desde https://www.sernatur.cl/establecimientos-dealojamiento- turistico
World Tourism Organization UNWTO, (2017), 2016. Annual Report, España: World Tourism Organization UNWTO.
Anderson, C. (2006), The long tail: Why the future of Business is Selling Less or More. United Kingdom: Ed. Hachette Books.
Codoceo, F. (2013), "Guía Urbana de Chile: Vicuña, Valle del Elqui". Extraído el 22 de noviembre de 2017 desde: http:// www.plataformaurbana.cl/archive/2013/06/12/guiaurbana- de-chile-vicuna-valle-del-elqui/
Foglio, A. (2017), Il marketing del turismo. Politiche e strategie di marketing per località, imprese e prodotti/servizi turistici. Italia: Ed. Franco Angeli.
Hudson, S. (2008), Tourism and hospitality marketing: A global perspective. Reino Unido: Ed. Sage Publications LTD.
JFC Feruzzi Massimo Tourism & Management (2015), Il turismo Industriale. Quando la testimonianza diventa vocazione artística. Italia: Ed. JFC.
Morrison, A. M. (2013), Marketing and Managing tourism destinations. USA: Routledge.
Observatorio de Inteligencia Económica Región de Coquimbo (2016), Estudio perfil de turista vacaciones de verano Región de Coquimbo. Extraído en septiembre de 2017 desde: http:// www.crdp.cl/biblioteca/humano/Estudio_perfil_turista_ vacaciones_de_verano_-_CRDP_Coquimbo.pdf
Pini, G. (2016), Il Marketing territoriale dell’Italia che non ti aspetti. Italia: Ed. Franco Angeli.
Subsecretaría de Turismo – Sernatur (Ministerio de Economía, Fomento y Turismo - Gobierno de Chile), (s/f), “Cuadros Estadisticos de Establecimientos de Alojamiento Turistico I Semestre 2016”. Extraído en octubre de 2017 desde https://www.sernatur.cl/establecimientos-dealojamiento- turistico
World Tourism Organization UNWTO, (2017), 2016. Annual Report, España: World Tourism Organization UNWTO.